Cabrio vervangend vervoer
4 jaar FOCWA garantie
20 jaar cabrio ervaring
Alle merken
Scherpe prijzen
Gegarandeerd de beste

HET REPAREREN VAN EEN CABRIOLETKAP

Een kap kan door verschillende oorzaken kapot gaan. Vandalisme, slijtage, verkleuring, veroudering en aanrijdingschade zijn de meest voorkomende oorzaken.

Het repareren van een cabrioletkap door een nieuwe lap stof op de scheur te naaien, is vaak zonde van het geld. Het resultaat is niet alleen optisch van inferieure kwaliteit maar ook functioneel voldoet deze reparatie meestal niet. Met alle gevolgen van dien: lekkage, beschadiging van de isolatie en hemel. Het is goed te weten kapstoffen vaak uniek zijn en het bijna niet mogelijk is dezelfde stof met exact dezelfde kleur en kwaliteiten te vinden die maar eventjes op de scheur genaaid kan worden.

Bij PVC-kappen wordt er wel eens de innovatieve "smelt-maar-dicht" reparatiemethode gebruikt. Dit zou een perfect en onzichtbaar resultaat geven. Helaas is de praktijk vaak anders. Dit soort reparaties is alleen mogelijk bij zeer kleine gaatjes tot ± 3 mm of van een auto waarbij de kwaliteit er niet toe doet.

Cabriokap reparatie

Een nieuwe baan in de kap naaien kost vaak meer tijd dan een de oude kap vervangen voor een nieuwe cabrioletkap. Daar komt nog het het risico bij dat de kap tijdens de demontage uitscheurt omdat deze eigenlijk toch al ouder was dan gedacht.

Het komt er op neer dat de meeste alternatieve (conventionele als wel innovatieve) reparatiemethodes slechts zelden op cabrioletkappen kunnen worden toegepast. Doorgaans is vervanging verreweg de beste oplossing.

Meer info nodig? Klik hier.